Magnetyzery nazywane są w literaturze władcami uwagi.
Jak to się dzieje, że niektórym tak łatwo jest przyciągnąć naszą uwagę?
Nadawca, który potrafi skutecznie przyciągnąć uwagę odbiorców do korzystnych dla niego argumentów z pewnością zwiększy szansę na to, że nie zostaną one zakwestionowane. To co dotyczy osobiście – informacje o nas samych przyciągają naszą uwagę jak magnes. Czasem wystarczy po prostu zmienić odbiorcę komunikatu, reklamy z „oni”, „ludzie” na „Ty”. To, co niedokończone – nasza uwaga wciąż zostaje zaangażowana w działania, zadania, które nie są skończone. W przypadku zakończonych czynności ta uwaga kieruje się na inne zadania. To, co tajemnicze i zagadkowe – historie z takimi cechami to doskonałe narzędzia komunikacji. Potrafią przykuć i utrzymać uwagę każdej publiczności. Opis wymaga uwagi, a pytania wymagają odpowiedzi. Tajemnica lub zagadka wymagają wyjaśnienia. To tylko kilka z istniejących magnetyzerów.

 

Paulina Ziółek

Psycholog

 

Skip to content